Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Laerdal
In de jaren die volgden werden er in 100 verschillende landen meer dan 100 miljoen Laerdal Tomte-auto’s verkocht en werden de Laerdal Anne-poppen populair in Europa. Het pionierswerk op het gebied van zacht plastic werd later gebruikt om de eerste oefenpop voor reanimatietraining te maken, wat de richting van het bedrijf veranderde.
Van het maken van poppen tot de eerste patiënten simulator De behoeft aan een levensechte oefenpop om het nieuwe concept mond-op-mondbeademing te trainen, heeft ervoor gezorgd dat Åsmund s. Laerdal, samen met Dr. BjØrn Lind en Dr. Peter Safar, in 1960 de Resusci Anne heeft ontwikkeld.
Tegenwoordig zijn er meer dan 300 miljoen mensen die een reanimatietraining hebben gevolgd, en de meeste hebben dit op de Resusci Anne geleerd. Er zijn naar schatting ten minste 2 miljoen levens gered.
Laerdal zet zich in voor haar missie “Levens helpen redden” door reanimatie, patiëntenzorg en internationale gezondheidsinitiatieven te verbeteren. Producten en programma’s van Laerdal worden verspreid over de wereld gebruikt door vrijwilligersorganisaties, onderwijsinstellingen, ziekenhuizen en defensie.